Okna drewniane przeciwpożarowe
Okna przeciwpożarowe w konstrukcji skrzynkowej
Aby spełnić wymagania przeciwpożarowe w obiektach objętych ścisłą kontrolą Konserwatora zabytków nasza firma wprowadziła do oferty okno przeciwpożarowe w konstrukcji skrzynkowej.
Okno zbudowane jest z dwóch części połączonych wybudową jak w tradycyjnym oknie skrzynkowym. Zabudowę zewnętrzną stanowi okno przeciwpożarowe naszej konstrukcji. Cześć wewnętrzna wykonywana jest jak w tradycyjnych oknach skrzynkowych i szkolna pojedynczą szybą. Taka konstrukcja pozwala zachować tradycyjny historyczny wygląd jednocześnie spełniając współczesne wymagania przeciwpożarowe.
Okna Ei30 i Ei60
Konstrukcja okien przeciwpożarowych z klasą odporności ogniowej EI60 oparta jest na płycie Halspan EI90. Do płyty doklejone są doklejki z drewna sosnowego w celu umieszczenia nich listew pęczniejących oraz okuć metalowych.
Okna przeciwpożarowe z klasą odporności ogniowej EI60 mają konstrukcję jednoramową, gdzie ościeżnica wykonana jest z półfabrykatów z drewna sosnowego klejonego warstwowo .
Oszklenie
Okna przeciwpożarowe z klasą odporności ogniowej EI60 szklone są szybami zespolonymi VSG 44.2 z szybą Polflam EI60 gr. 25mm. Do zespolenia tafli szklanej stosowane są aluminiowe ramki międzyszybowe Termo TGI.
Tafle szklane są uszczelniane masą silikonową Promat od strony listew przyszybowych i od strony przeciwnej do listew przyszybowych.
Wzdłuż krawędzi otworów pomiędzy szybą , a ramiakiem umieszcza się uszczelkę ceramiczną 4 x 20mm. W otworze po obwodzie szyby umieszczona jest uszczelka pęczniejąca Promaseal gr. 1,6 mm firmy Promat. Po obwodzie skrzydła umieszczone są dwie uszczelki pęczniejące firmy Lorient o przekroju 4 x 15 mm oraz jedna uszczelka pęczniejąca po obwodzie ościeżnicy. Pod listwą zamykającą oraz uchwytami metalowymi znajduje się uszczelka pęczniejąca Promaseal gr. 1,6 mm firmy Promat.
Skrzydła okienne
Skrzydła okienne są zawieszone w ościeżnicy na minimum 4 zawiasach czopowych Φ 16. Skrzydło okienne bierne posiada rygiel firmy ROMB umożliwiający zablokowania skrzydła w górnej i dolnej części oraz zasuwnicę umieszczoną w skrzydle czynnym oraz klamką z blokadą uruchamianą kluczem w celu otwierania okien w wypadkach koniecznych.